Love and Marriage..

Oma kuva
Kaukana Pohjoisessa,talossa järven rannalla asuu tämän tarinan Pulmuset. Rouva,joka on innostunut kirjoittamaan avioliiton askareista,sekä avioliittotyöstä yleisemminkin.Ja tietysti Erämies,joka on Talonmies ja Kumppani,Aviomies. Avioliitto on 15 vuotias teini,joka on murrosikääkin jo kokeillut. Matkassa kulkee kolme alle teini-ikäistä lasta ja kaksi metsästyskoiraa. Keski-ikäinen talo vaatii oman huomionsa,iso pihamaa vaatisi paljon enemmän kuin saa.Pohjoisen talvet tuovat lunta tupaan,jos Talonmies ei nurkissa rehki joka liikenevä hetki. Vuorotyö ja joskus työtä vuorotta,viiden ihmisen harrastukset ja parisuhteen hoito,niistä tämä blogi ammentaa kertomuksensa.

keskiviikko 12. tammikuuta 2011

Sirulta -taas

" Terve! tulin vaan sitä sanomaan! että terveterveterve! minä oonkiin nyt terve! ja pääsin Vilin luo!! Voi että se on ollut ihanaa! Pikkuisen me on kopista kinasteltu,mutta kyllä me sinne yhdessä mennään.Vili vaan on semmonen miesmäinen siinä mielessä,että se heti ajattelee vaan itteensä,tiiättehän sen tyypin.Se luuli,että kun minä olin poissa,niin saa ellää ku pellossa.

Minä kävin toisiaan lopputarkastuksessa ja se lekuri sano,että ihme on että tyttö noin hyvin ja nopeesti on parantunut! Minusta se ei ollu nopeesti,mutta olkoon nyt sitä mieltä. Nyt ne sitten miettii sitä,että saako mulle tulla enää juoksuja tänä vuonna.Vai pittääkö ottaa hormonipiikki ja siirtää juoksut mehtuukauden yli.Vai poistaa kohtu nyt heti vai mitä. Enpä tiiä,kunhan ei sitä hökötystä laiteta päähän! Ja pääseepi metille..Syötiin vähän jo Vilin kanssa hirvenpäätä :naminami!

Yhdet rukkaset minä sisällä maistelin,ne oli semmoset kummalliset, maistu pahalle! Ne oli kai Ukon,kun se sitten tuhahteli että uuvet työrukkaset. Mutta kerran kun kaikki ihmiset oli poissa ja olin sen niitten Pojan kanssa täällä ja sekin meni ulos,niin minä menin nukkumaan.En tehnyt mittään pirruutta,niinku Emäntä sano ja kyllä se syynäs nurkat! Se ei uskonu ei millään,että en ois sisälle tehnyt kakkoja! No,en kai minä niin hölömö enää ole.
Mutta,näin sitä taas mennään! Niitä pillereitä ois kiva vielä syyä,sai sitä hyvää kinkkuakin,mutta pääasia että pääsin Vilin luo! Ei ku sinne siis! "

1 kommentti:

  1. Terveterve, Siru! Mukava kuulla, että oot parantunu ja oppinu Ison Tytön tavoille.
    t. Päivi

    VastaaPoista